2008年8月2日星期六

离了题的karangan

Tulis sebuah karangan yang menceritakan tentang pengalaman kamu berkunjung ke pasar malam.

Pada suatu malam, saya berjalan ke pasar malam yang dekat dengan rumah saya. Tiba-tiba, seorang lelaki menanya saya hendak ke mana. Saya cakap: "Saya mahu pergi ke pasar malam." Dia menanya saya mahu menduduk keretanya. Saya cakap: "OK lah!"

Tiba-tiba, dia menutup mata saya dengan kain hitam. Dia menyepak saya ke keretanya. Selepas satu jam, dia membuka mata saya lalu menolak saya ke sebuah rumah.

Saya ternampak rumah itu ada banyak orang, labah-labah, sangat kotor dan sebagainya. Saya berasa takut.

Saya mahu menangis. Mereka menyepak saya untuk saya berdiam. Saya tidak ada makanan dan minuman. Saya berasa lapar dan panas.

Selepas sepuluh jam, saya ternampak orang yang gila itu berasa takut. Padahal, polis dan ibu-bapa tiba. Mereka membawa orang yang gila itu ke pejabat polis. Ibu-apa juga memberi makanan dan minuman kepada saya lalu balik ke rumah.

Saya berharap saya akan berwaspada supaya ibu-bapa tidak takut.

这个作文是上个学期的考试的题目,我做错了,老师给我2分,还写了 *Tidak berkaitan dengan pasar malam.

2 条评论:

koon 说...

呵!我觉得你写成一场恶梦了。
老师或爸爸妈妈有告诉你应该怎样写去pasar malam 吗?
你喜欢去pasar malam 吗?

悦沁 说...

我还以为遭遇到打劫或绑架的嘛。
那时候是考试,不能问人的。
我喜欢去pasar malam。