2008年5月29日星期四

Ditangkap Penculik

Pada suatu hari, saya menunggu ibu bapa di luar sekolah.

Sebuah kereta berhenti di pintu sekolah. Seorang orang asing menanya saya bagaimana pergi ke balai polis, saya memberitahunya. Tiba-tiba, dia menangkap saya lalu menutup mata saya dengan kain perca. Selepas itu, dia memasukkan saya ke dalam keretanya. Saya berjerit dengan kuat.

Tidak lama kemudian dia membuka kain perca. Saya ternampak sebuah pondok papan. Pondok papan itu sangat kotor dan ada sarang labah-labah.

Dia meminta nombor telefon ibu bapa saya lalu menelefon mereka untuk mengugut mereka supaya meletakkan wang tunai sebanyak sepuluh ribu di bawah tong sampah Bukit Bintang yang berwarna hitam.

Mereka sering memukul saya kerana saya menjerit. Saya menangis teresak-esak dan saya takut kerana saya lapar.

Selepas sepuluh jam, saya ternampak penculik berasa takut lalu menyembunyi. Kebetulan, polis dan ibu bapa menyelamatkan saya. Polis menangkap penculik ke balai polis.
Saya berwaspada supaya tidak berbual-buah dengan orang asing.

23/8/07

2 条评论:

娃娃 说...

berhati-hati di jalanraya

悦沁 说...

都讲不是真的咯!